DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Thursday 19 January 2017

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekarang selain dekat skrin ni je (sebab aku tengah perhati ni).

Sebenarnya, aku tak pasti kenapa ada terniat di hati kau untuk datang ke sini. Oh, of course lah disebabkan sesuatu yang baru lepas kau baca tadi. Mesti nak tahu perkara-perkara lain yang ada dekat dalam tu kan? Banyak sangat ke persoalan dalam otak kau tu?

Terlalu banyak benda yang tak diceritakan di dalam tu, betul? Aku mohon maaf sekiranya perasaan kecewa muncul dalam setiap pembacaan yang lepas. Mungkin ada di antara korang tidak berpuas hati dengan apa yang tertera di dalam tersebut, bahkan mula rasa benci dengan setiap catatan yang bodoh, penuh dengan perkara yang tidak tahu sama ada ia benar ataupun tidak. Kan?

Catatan ini adalah gabungan diari-diari bertulis tangan di dalam buku, update sendiri dekat ruangan maya ni dan beberapa tempat lagi. Bercampur-campur. Jadi don't expect yang dia macam fiksyen yang direka sempurna dan mengikut plot ada permulaan, klimaks, peleraian. Juga ini adalah catatan atau diari umum, tidak tertaklukkan kepada satu tema yang macam kau fikir. Nilai persahabatan, berdikari dan beberapa unsur lain lagi turut terlibat dalam catatan ini.

Sebelum kau teruskan menyelami semula apa yang tak terjawab di dalam catatan yang penuh cela tersebut, aku cuma nak pesan-- mungkin apa yang akan kau baca ini adalah ulangan isi kandungan yang sebelum-sebelum ini, penjelasan yang lebih terang atau masih lagi penuh cela serta beberapa lagi perkara.

Another chapter maybe?

Ramai kan yang "cringe" dengan apa yang ada dalam catatan aku tu? Jom tambahkan lagi perasaan tu. Oh ya. Sebelum tu, beritahu orang lain about this. Spread it to yang malas sebelum ni cari extra reading material dan terus buat kecaman. Tak search? Tak guna segala benda yang ada dalam catatan tu sebagai petunjuk? Lupa. Ni kan Meleis. Suka buat kesimpulan dulu tanpa usul periksa. It's okay. Ikut kaulah. Asalkan benda ni apa yang korang ludah dekat aku tak beri kesan buruk terhadap aku dan aku sangat berharap tak jadi apa-apa dekat aku.

Boleh aku mintak tolong? Kalau sudi, search review orang dan beri dia link ni. Just let them know. Notice them. Tak kiralah dekat mana sekali pun.

Di dalam ini juga mungkin akan disertakan dengan beberapa petunjuk, serta ambil semula catatan bercetak aku tersebut untuk panduan. Juga, sediakan, hm, whatever things you want-- pen, pensel, pembaris, highlighter dan kertas ke bagi memudahkan urusan seterusnya ini. Atau boleh sahaja tinggalkan semua benda ni. Simpan balik catatan aku dan pergi.

Terpulang kepada kau nak baca macam mana benda ni. As long as you understand it well. Sama ada nak scroll satu persatu terus ke bawah yang mengikut turutan terbalik (baru ke lama) atau boleh ikut panduan aku ni.

Dekat "Isi Kandungan" adalah kronologi bagi memudahkan rujukan dan pembacaan. Tertinggal apa-apa atau ingin mencari sesuatu di dalam blog ini-- cuma perlu ke bahagian atas kiri blog dan tekan ikon kanta (search).

Atau dekat atas tu ada simbol tiga segi-- boleh baca ikut Semester 1 - 6.

Okay. Jom, mula.

1 comment:

  1. Assalamualaikum, saya suka baca diari blue.. memang banyak cerita tergantung tetapi seronok dengan unsur saspens dan tanda soal. Saya nak tanya, macam mana blue boleh terfikir nak membukukan diari blue?

    ReplyDelete