DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Thursday 19 March 2015

Wanita Berambut Panjang

​Beberapa hari yang lepas, berlaku sesuatu yang tak diingini. Seolah-olah angin mula memberitahu tentang kehadiran mereka. Dalam kata lain, menyeru aku untuk bingkas bangun.

Pintu terbuka dengan sendiri sekitar jam 3 pagi itu. Cahaya dari luar bilik memasuki ruang dalam tanpa segan silunya. Lalu, satu kelibat laju melintasi hadapan bilik aku di TPK211.

Aku mula menelan liur.

“Nak ikut atau duduk dekat sini?”





Satu suara halus membisik di tepi telinga aku supaya terus mengikut dia. Maka, dengan rasa yang kosong, aku bangun dan terus menuju ke sebuah arah. Kelibat tadi masih lagi berdiri beberapa langkah di hadapan aku-- perlahan berjalan dalam gerakan bayangnya. Dia langsung tidak menoleh ke arah aku.

“K-kenapa kau panggil aku?”

Dia berhenti. Masih lagi tidak menoleh. Tiba-tiba, dalam kegelapan yang menyelubungi dia, tangannya menunjuk ke arah kanan dari tempat kami berada. Aku menoleh ke arah tersebut dan mata aku mula terbeliak melihat keadaan yang berada di situ. Aku terundur ke belakang. Terlalu mengerikan untuk aku beritahu. Kenapa aku?

Aku mula berasa sejuk. Sekali lagi, dia meneruskan perjalanan.

Dan aku tersedar.

Katil kitorang berdua berada berhampiran dengan tingkap. Aku tak berganjak apabila terasa seakan ada sesuatu yang sedang mengerumuni dan menjalar di luar tingkap. Kecik masih nyenyak tidur tidak berganjak dari lenanya. Aku kena kuat sebagaimana yang telah termaktub sebelum ini.



Ada sesuatu yang sedang memerlukan untuk diterjemahkan keadaan ini.

No comments:

Post a Comment