DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Sunday 22 September 2013

13 Menjadi 12

Apa yang berlaku adalah apabila Unit Kolej mengeluarkan perintah untuk menyelaraskan kesemua kolej hanya ada 12 JPK sahaja. Maka, satu pemansuhan jawatan akan berlaku di TPK.

Berita ini sangat mengejutkan kami berempat-- aku, Hadi, Ijam dan Kecik. Keputusan perlu dibuat segera bagi memastikan kesemuanya berjalan dengan lancar nanti.

Jawatan Tugas-tugas Khas perlu dimansuhkan. Aku tak nak Own dikorbankan sebab dia dah banyak buat kerja. Jadi disebabkan aku rasa aku boleh menerima kenyataan ini-- aku rela untuk menarik diri daripada jadi Setiausaha dan memberikannya kepada Own.

Memang agak sukar untuk membuat keputusan macam ni tapi aku rasa ini yang sepatutnya.

"Kau jangan buat kerja gila. Kau tarik diri, aku tarik diri."
"Kau berani ke?"
"Okay macam ni, sebenarnya Syahiran ada call aku, dia kata dia nak letak jawatan sebab nak fokus dengan karier dia and pelajaran start sem depan. So, aku rasa dia akan digantikan tempat dengan Own. Own tak payah tarik diri."

Maka, masalah selesai.

No comments:

Post a Comment