DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Sunday 19 April 2015

Bye, Lendu-mate.

Penantian dan perjalanan di Lendu bakal tiba pada garis penghujung. Maka, tiada lagi mimpi-mimpi ngeri, tiada lagi susuk-susuk yang biasa memberati tubuh aku, tiada lagi roh tidak berjasad di sini untuk aku bertemu dan tiada lagi kisah-kisah silam yang bakal dibongkarkan.

Satu demi satu warga TPK meninggalkan kolej ini. Dari tingkap bilik aku, ramai di bawah sedang berpelukan antara satu sama lain. Tatapan mata yang terakhir kalinya. Jabat tangan yang penghujungnya. Jikalau masih hayat dikandung badan, maka bertemu semula.

Aku menarik nafas panjang. Tak sangka, semua akan berakhir dalam sekelip mata. How I wish my diploma end faster, years ago. Tetapi hari ini, aku nak masa berjalan dengan lambat. Takut untuk melepaskan semua kenangan yang ada dekat sini.

“Kau dah siap packing banyak barang ke?” Kecik mengetuk kesunyian aku.

“Belum habis lagi. Tak tahu nak mula dari mana bila dah punggah and pack kecik-kecik ni.”

“Samalah. Rasa macam malas nak pack semua benda.”

Kitorang berdua berbual kosong. Mengenang beberapa memori lepas yang sedang bermain di ingatan.

"Apa plan kau lepas ni?"
"Entahlah. Aku ingat nak buang semua benda tu..." menunjuk ke arah catatan di atas meja.
"Dia kacau lagi teruk ke?"
"Haah. Aku rasa, kalau aku simpan versi fizikal tu mesti lagi teruk dan seolah macam aku bawak dia balik sekali. Biar dia tinggal dekat sini."

Tangan bergerak sambil mulut sibuk berborak. Apek (@nasyrulhanif) masuk ke bilik seperti biasa. One of our junior yang memang rapat gila dengan kitorang. Banyak benda yang kitorang lalui sepanjang semester ni bersama. Selain daripada tu, Muhsin (@muhsinhakim) antara yang selalu lepak dekat bilik kitorang dan buat konsert macam taraf international, walaupun itu hanya angan-angan. Tak lupa jugak Amie (@syahmieazman) yang selalu datang bilik aku untuk ajarkan Flash.

Terassa sebak sedikit bila mengenangkan hari yang bakal tiba dan aku gusarkan itu sudah semakin hampir.

"Semua benda tu nak apa?"

No comments:

Post a Comment