DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Monday 28 January 2013

Penjelasan: Pasal Ruzanna

Rujukan bermula dengan muka surat 121 dalam catatan aku.

Miss Shafee atau nama dia yang sebenarnya Miss Shafezah Abd Wahab merupakan pensyarah aku di Fakulti Masscomm. Dia antara lecturer yang mengajar kelas kitorang 2 semester bagi subjek berkenaan Journalism. Daripada situ kitorang kenal dia.

Second lecturer -- Sir Hidup Hidup Dato' Lat adalah Sir Anwar Fahmi di mana dia merupakan oenyarah yang pro-kerajaan atau pro-UiTM. Kalau budak-budak dekat sini selalu cakap yang dia ni jenis kipas orang. Dan sebagainya. For your information, dia pernah jadi kitorang punya RS (Resident Staff -- warden) dekat Kolej Tun Perak. Tapi macam tak berguna sangat je dia punya khidmat dekat kolej kitorang. MAcam ada agenda tersembunyi.

Dia juga merupakan pengasas Gelombang Merah Masscomm dekat Lendu ni dulu. Entah lepas Dato' Mizan dah berpindah ke universiti lain, dia terus macam slow down Gelombang Merah yang bersorak macam orang apa je tu. Rasa macam useless pun ada siapa yang ikut Gelombang Merah ni dulu masa part 1. Mujurlah dah tak ada selepas tu.

Ah bermacam benda lagilah dengan Sir Anwar Fahmi ni. Kalau nak diceritakan pasal dia memang tak habis. Tunggulah bila-bila rasa nak cakap pasal dia ni kalau rajin.

Next, Timbalan Pengarah Hal Ehwal Pelajar, Encik Raz Ha -- atau nama sebenarnya adalah Encik Norazman Bin Harun, Timbalan Rektor HEP. Aku terpaksa selindungkan nama-nama sebenar bagi mengelakkan sesuatu yang buruk berlaku kepada aku nanti sekiranya catatan ni dijumpai atau apa-apalah. But, dekat sini let me tell the truth.

Panggilan mesra yang sering digunakan oleh beliau adalah Ayah Man. Di mana aku pasti, sesiapa sahaja yang berurusan dengan dia, mesti akan melahirkan rasa tidak puas hati dan sebagainya. Siapa je yang tak rasa benci dengan Ayah Man? Yang bercita-cita untuk pegang tampuk pentadbiran dekat Lendu tu dengan lama sekali. Ikut dengar cerita, dia dah lama pegang jawatan Timb. Rektor tu. Dato Mizan dah pindah pun, still dia nak berkuasa.

Oh, lupa dia juga yang sedang berkuasa sewaktu ketiadaan Rektor dekat Lendu. Semua cakap dia yang kawal itu ini sebab dia pemangku Rektor sementara menunggu Rektor Lendu yang baru. Yang ni pun satu jugak, macam-macamlah orang tak puas hati dengan dia. Penuh dengan janji manis dan harapan palsu. Kalau nak disenaraikan rungutan orang, memang banyak jugaklah rasanya. Nasib baiklah dia berkuasa sekarang.

Jadi, inilah nama-nama sebenar serta jawatan kepada tiga orang yang berada di dalam catatan tersebut. You can highlight their name for revision I guess?

No comments:

Post a Comment