DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Sunday 27 January 2013

#PrayForUiTMLendu



18 Januari 2013, Lendu trending worldwide. Ramai gila yang kecoh dengan apa yang terjadi sebaik perkongsian blog tersebut. Blog kitorang berdua saling di kunjungi ramai orang semata untuk mengetahui cerita apa yang terkandung sebenarnya di sebalik kes yang terjadi.

Rujuk catatan aku pada muka surat 101 untuk blog Ruzanna dan 107 bagi blog aku.

Banyak gila orang tweet ceritakan pengalaman seram masing-masing berkenaan dengan Lendu. Ada yang mengecam, ada yang jadi nasi tambah dan bermacam-macam jenis tweet lagi.

Ramai yang lempar tuduhan dekat Kolej Tun Perak sebab melanggar perjanjianlah, apalah. Katanya Resident Staff (RS) yang jaga kolej kitorang dulu-- Gotam (merupakan Ketua Polis Bantuan tapi dah pindah ke kampus lain) dah buat satu perjanjian dekat sini. Tapi entah perjanjian apa. Gotam ni adalah panggilan kepada RS TPK ni. Singkatan kepada Gorilla Hitam. Satu Lendu kenal dia back in 2011 tak silap. Jadi siapa yang belajar sekitar tahun 2011, mungkin kenal dengan nama panggilan Gotam. 

No comments:

Post a Comment