DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Thursday 27 September 2012

Ah Shit

Ke sini lagi hari ni. Something just happened. Tak reti nak terang macam mana. Kalau boleh ulang masa, aku nak betulkan beberapa perkara.

Recap:
Aku kenal Syahiran noi as a roommate and makin banyak benda yang aku dapat tahu daripada dia. Bagaimana itu dan ini. Senang cerita Syahiran ni access kepada bermacam benda untuk aku. Nak dipendekkan cerita, Syahiran banyak bawak aku ke hulur ke hilir dengan kereta MyVi putih dia. Pergi jumpa dia tu, dia ni. Ada jugak jumpa dengan Daiyan Trisha, which sekarang tengah bising-bising pasal dia dekat sini YouTubers. Tengah trending dan sebagainya. Aku tak berapa ada peluang sangat bercakap dengan dia sebab busy layan phone bila ada dalam kereta. Tak banyak communicate dengan kawan-kawan Syahiran yang lain sebab siapalah aku kan. Dia kan artis lol.

Selain daripada Syahiran, aku ada kenal jugak dengan Kyo Propaganda yang jugak popular dekat YouTUbe. Dia duduk kolej Jebat tapi kawan dengan Syahiran ni jugak. As I said, dia kan artis jadi mestilah kawan dengan artis lol lagi.

Selain daripada itu lagi, Syahiran ni kira banyak kawan perempuan yang lain yang sampai aku dah malas nak ambil tahu dia kawan dengan siapa sebab bukan urusan aku dan aku cuma teman dia je kadang-kadang kalau dah dipaksa. I met Casmaira. Aku kesian dengan Casmaira actually sebab aku tahu dia macam menaruh harapan dekat Syahiran I guess. Dari segi dia punya layanan dekat Syahiran (vice versa) bukan macam best friend okay. Ah entahlah. Dan tanpa sengaja, aku boleh jadi best friend dengan Casmaira ni. Lagilah LOL.

Raja Syahiran-- dia punya visi dan misi yang besar untuk berada dalam imaginasi dia sendiri. Dia nak pegang jawatan as Yang Di-Pertua Kolej Tun Perak atau tak Naib Yang Di-Pertua pun okay. Dia banyak cerita dekat aku apa yang dia nak buat dengan kolej ni nanti. Sebab dia sekretariat kolej di mana sistem dekat kolej ni berbeza dengan kolej lain. Take a note here.

Kolej Tun Perak macam yang pernah aku terangkan dulu adalah kolej pelajar semester 1. Di mana, tiada pelajar semester 2 dan ke atas dekat sini melainkan diorang ada jawatan atau dapat peluang penempatan istimewa dekat sini. Selepas pelajar dekat sini habis semester 1, diorang akan di pindahkan ke kolej senior lain seperti Jebat. Lekir, Lekiu, Tuah atau pun Kasturi. Get it? Siapa yang bernasib baik pula, rapat dengan senior dekat kolej atau apa-apalah sistem dia, berkemungkinan akan dapat jawatan dekat kolej. Mana-mana pun macam tulah.

So, memandangkan aku dah rapat dengan Syahiran, aku banyak kali dapat soalan "Kalau Syahiran dapat jawatan YDP ke or even JPK dekat sini, nak tak stay next sem sini lagi?" Gila kau aku tak nak. aku memang naklah cerita dia. Siapa yang tak nak?

Maka, masa proses saingan entahlah apa JPK pertama kolej atau semasa tu buat dengan seki-seki semua tu buat competition untuk naik JPK kedua nanti. Macam AF pulak aku rasa duduk depan kolej anda tersingkir bagai malam tu. Aku letak harapan yang sangat tinggi untuk Syahiran dapat apa yang dia nak sebab kalau dia takde, macam mana aku nak stay kolej ni nanti. Aku macam tak sanggup nak berpindah ke kolej lain (kolej lama).

Tup tup, malam Annual General Meeting (AGM) Kolej, Syahiran tak dapat YDP or NYDP. Dia dapat JPK Kebudayaan. Aku macam agak terkejut tapi nak buat macam mana, buka keputusan tu boleh jangka.

Ringkaskan cerita lagi, aku dapatlah naik jadi sekretariat kolej hasil daripada Syahiran. Sebab 13 orang JPK kena bawa seorang satu sekretariat untuk stay dekat kolej dan Syahiran pilih aku. Makanya nanti aku akan kerja bawah Syahiran. Atau sebaliknya. Tengoklah nanti.

Ada beberapa perkara yang berlaku dekat kitorang yang macam tak reti nak jelaskan. Asyik berselisih faham sejak dua menjak ni lepas dia dah naik jadi JPK. Aku tak tahulah kenapa.

Ah shit.

No comments:

Post a Comment