DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Tuesday 25 September 2012

Bloody Hell

Rujuk catatan aku muka surat 33.

Entahlah. Makin lama makin tak terbendung rasa kebencian dekat dia ni. Kononnya buat cerita yang ada benda langgar dia lah apa lah. Eh entah.

Last week, aku masuk bilik sekejap. Tiba-tiba aku nampak dia duduk tersadai dekat lantai bersandar dekat katil. Tak pakai baju dan termenung panjang. Malas aku nak tegur sebab aku dah lambat nak pergi ke kelas. Tak tahu apa yang terjadi lagi sampailah singgah dekat Bentara and terjumpa budak levelmate tengah makan. Diorang panggil and ajak lepak. Aku pun join je lah sebab dah tak tahu nak buat apa lepas ni.

Buka cerita, si Qiu dengan Zaf cakap yang diorang dah confess dekat si Zul memandangkan diorang classmate. Like, aku terkejut nak mati. Finally??? Dah nak habis semester baru ada orang cakap pasal dia???? Banyak kan tanda seru? Sebab memang aku terkejut gila nak mati ni hahahaha

"Aku ajak dia makan," Zaf berbasa-basi.
"Kitorang suruh dia makan dulu sebelum apa-apa terjadi," Qiu terus sambung.
"Lepastu?"
"Aku pun terus cakaplah Zul kau sedar tak kau busuk? Orang semua tak tahan dengan bau kau. Kau tak pakai deodorant ke? Atu perfume ke? Kau tahu tak annoying sebenarnya bila kau ada bau badan macam ni. Semua orang tak selesa. Kau sedarlah sikit."

Zul terus macam tak senang duduk. Dia macam ada sesuatu untuk diperkatakan tapi dia memilih untuk berdia dan dengar semua yang diluahkan oleh Qiu. Termasuk jugak perangai annoying dia dekat kelas berlagak macam orang yang paling serba tahu disebabkan dia dulu Pra-Diploma dekat Lendu ni. Dan bermacam benda lagi yang dia acah-acah bagus menyebabkan orang tak sanggup untuk dekat dengan dia.

Padanlah termenung panjang tadi dekat bilik. Dan tak lupa dengan satu beg plastik deodorant and perfume yang bersepah atas katil dia. Tak tahu ni petanda baik atau buruk untuk kitorang smua ayang ada dekat dengan dia ni. I just don't know.

***

Satu notification masuk. Aku sangka apa dan siapa. Fuck it's him. ZUL ADD AKU DEKAT FACEBOOK LAH SIAL AFTER SATU SEMESTER DEKAT SINI. APA DIA MIMPI SAMPAI BOLEH TERJUMPA FACEBOOK AKU NI. FUCK FUCK.

Dan aku TER-approved Facebook dia Muhammadzulkarnain123. Fuck.

No comments:

Post a Comment