DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Saturday 15 September 2012

Baju Kurung Kuning Becorak Bunga

Rujuk catatan aku muka surat 30.

Sebenarnya aku sangat kisah. Tipu kalau aku cakap aku tak tertanggu dengan kelibat budak kecil ni. Dia selalu berlegar-legar dekat level macam tak ada orang nampak dia. I don't know her but I do wanna talk to her. Tapi bila fikir balik apa yang telah di pesan, aku batalkan niat.

MDS (atau minggu orientasi dekat UiTM) yang lepas, aku cuba untuk mengelak daripada bertemu dengan dia. Malangnya, makin aku kerap mengelak, makin kerap dia muncul. Seolah-olah ada sesuatu yang dia nak jelaskan. Namun, bila aku cuba beranikan diri pada masa tu, dia macam melarikan diri.

Let me tell you, muka dia tak jelas mata memandang. Or I don't know if dia tak ada muka. But, aku pasti macam ada sebab takkan dia boleh bunyi suara and senyum kan? Boleh bayang tak? Atau nak aku tunjuk macam mana? Atau nak aku describe more lagi?

Macam aku cakap, rambut dia paras bahu, tinggi dia macam lebih kurang dalam kerusi banquet dekat bilik kitorang yang warna oren tu kusyen dia. Baju kuning dan bercorak bunga. Waktu selalu dia berlari terhibur sekitar 2 - 4 pagi which masa orang tengah tak sibuk.

Dia tak berseorangan.

Ada sesuatu yang bila aku nak dekat dengan dia, ada sesuatu yang memandang. Aku tak tahulah kalau itu anak makcik tukang sapu dekat kolej ni kan. Mak dia pandang or what tak bagi dekat dengan dia. Tapi bodoh apa pukul 2 pagi kau dekat kolej lagi nak menyapu. Pandangan dia tu. Macam dia tengah bagi warning je setakat ni "JANGAN DEKAT".




Kalau boleh tanya dekat dia, apa nama dia mungkin? Kenapa ada dekat sini? Atau tak boleh?

No comments:

Post a Comment