DISCLAIMER

SELAMAT DATANG

Aku masih hidup. Itu yang pasti. Yes, yes. Sekarang ni kau ada dalam platform yang betul. Jangan pandang mana-mana tempat kau duduk sekaran...

Sunday 2 September 2012

New Roommate

Selepas dari peristiwa aku ditinggal bas tersebut-- banyak benda baru aku hadapi di kampus. Demi meneruskan kelangsungan duit yang makin lama makin berhabuk dalam bank mahupun dalam tangan aku sendiri; aku kerja di kafe berhadapan kolej kediaman aku.

Sebagai gambaran yang jelas, aku menetap dekat kawasan kolej yang baru seperti sedia maklum. Di Zon C ini terdapat 4 kolej baru, 3 perempuan dan satu lelaki. Di tengah-tengah antara kolej ini, terdapat satu dewan makan atau kafe-kafe which is nama dia Dewan Bentara. So, memandangkan aku dah kehabisan duit ni dan dengan secara kebetulan ada kerja kosong dekat satu kafe ni, maka aku apply kerja dekat situ.

Aku sangat terhutang budi dengan Abang Am dan Kak Watie kerana sudi terima aku untuk bekerja. Aku dah anggap kedua-dua pasangan kekasih ini sebagai abang dan kakak aku sendiri, di mana dioranglah tempat aku meluahkan segala perasaan aku sepanjang berada di sini. Walaupun masih boleh di kira baru kenal diorang, tapi layanan diorang selalu tak macam baru kenal. Balik class kalau tak makan lagi, datang kedai, mesti diorang suruh makan dulu apa-apa je without perlu bayar.

Selain daripada itu juga, aku telah pun berpindah bilik. Raja Syahiran (senior satu semester daripada aku dan juga merupakan juara bakat JoHara Radio Era.FM) ajak aku untuk jadi rommate barunya. Semuanya selepas malam Merdeka tahun tu. Syahiran ni jenis orang yang suka buat kawan. Dia sangat multi-talented, boleh beatbox, menyanyi, main gitar, parkour, dance and banyak lagi benda yang masih belum aku discover.

Kenal dia secara rapat bermula dengan aku lepak dekat bilik Nabil. Aku ambil upah gosok baju budak-budak dekat kolej. Satu baju RM1. Bolehlah dapat tampung mana yang patut. Orang tak faham situasi aku. Aku tak kisah kalau orang nak cakap apa.

Then, berbalik kepada tadi, tengah asyik menggosok baju sambil mengomel sendirian pasal perut berkeroncong dan buat orkestra ni, tiba-tiba Syahiran datang bilik letak satu tin biskut. He said "Makanlah."

Dari situlah kitorang boleh rapat and that's why dia ajak tinggal sebilik dengan dia memandangkan roommate dia yang lama-- Haiqal lari ke bilik lain kerana tidak suka satu bilik dengan Syahiran. Katanyalah. Actually, banyak benda yang budak dekat level kitorang bisik-bisik cakap pasal apa yang berlaku di antara Haiqal dengan Syahiran. Which Haiqal tak sebulu dengan Syahiran disebabkan Syahiran layan dia macam budak padahal diorang sama umur. Lebih kuranglah ceritanya dan beberapa lagi sebab kenapa Haiqal pilih untuk blah dari bilik tersebut yang masih lagi menjadi tanda tanya.

Jadi, aku dengan perasaan yang amat gembira dan berbesar hati; bersetuju untuk bertukar ke bilik TPK210. Maka, selamat tinggal roommate lama.

No comments:

Post a Comment